3. Školní výukový systém Teams
Opakování
- netiketa - projít maily individuálně z minula
- google - dodělat cvičení, pokud se nestihlo minule
MS Teams
- přihlášení - verze v prohlížeči/desktop/mobilní aplikace
- týmy, kanály, zadání, chat, schůzka
- Záložky (horní menu) -
- příspěvky - nová konverzace (vidí všichni),
formátovat (vložit odkaz), připojit dokument, obrázek, @it1, @it2
- @ pro omezení příjemců
- připojení souboru
- soubory (všichni můžou číst i zapisovat),
složka výukové materiály (jen čtení)
Hlasování - na kartě příspěvky
- Rychlé hlasování - na kartě příspěvky - @Forms Otázka? Odpoved1,
odpoved2, odpoved3 (začít @Forms a kliknout na Forms) - nedělat?
- Běžné hlasování (začít @Forms a kliknout na Forms,
Vytvořit nové hlasování) - vytváří se i statistika
Poznámkový blok předmětu - jen přehledově projít
- Poznámkové bloky studentů - učitelé přístup ke všem
studentům, studenti si můžou zobrazit jen svoje vlastní
- Knihovna obsahu - pro studenty jen pro čtení,
učitelé sdílí podklady
- Prostor pro spolupráci - kdokoli ze třídy sdílí
obsah, v každém kanálu nahoře záložka Poznámky
- možno projít Vítejte - Časté otázky a další nápovědy
- navigace - ikona knih - vložení stránky,
hledání - ikona lupa, možno otevřít v OneNote, režim na celou
obrazovku (rozbalit kartu - šipky ven)
Cvičení 1 - Zápis
- vytvořit zápis z minulých a aktuální dvouhodiny (procházet moji přípravu
- otevřít Poznámkový blok a dokument uložit jako c:\temp\praxe.md
- tahák kódování: Markdown (preview Ctrl+Shift+v)
- Pozn. později bude konvertováno do HTML (např. markdowntohtml.com/ nebo extension Markdown to HTML) a pokračováno v HTML
- Zápis:
# Zápis Praxe
1. Bezpečnost práce v učebně
- závady neodstraňovat, ale hlásit učiteli
- ŠkolaOnline - historie přihlášení
- Outlook - maily, správa účtu (samoobslužný reset hesla, instalace Office)
2. Google
- vestavěné apky, site:, hledání podle obrázku
3. Teams
- hlasování, Poznámkový blok předmětu, schůzky, Whiteboard
- Dokument na konec uložit na OneDrive pro příští hodiny - namátkově kontrolovat
Cvičení 2 - Hlasování ve Forms
- v příspěvcích napsat @Forms a kliknout na Forms,
Vytvořit nové hlasování na zvolené téma (průzkum na téma oblíbené chytré hodinky apod.)
- viz také příručka MS - hlasovací formulář, kvízy (navíc bodování,
vyhodnocení)
- alternativně vytvořit sami kvíz
Schůzka, Whiteboard v Teams
- Whiteboard = online tabule v rámci online schůzky v Teams - např. pro brainstorming, myšlenkové mapy (mindmaps)
- taky aplikace mimo prohlížeč -
www
- další info -
www
Cvičení 3 - Online schůzka v Teams
- v týmu okamžitá schůzka, poslat do
příspěvků odkaz
- ikona Sdílet - Whiteboard, jen učitel, přes ozubené kolo pak
lze udělit právo editace i studentům
- Nastavení (ozub. kolo)
- Kurzory pro spolupráci to see the names
of everyone who are collaborating on a whiteboard
- doplnit další
- Možnosti schůzky - Lidé - tři tečky Spravovat oprávnění
- lze nastavit nemazání ve sdíleném režimu? - objekt lze
zamknout přes pravé tl., pozývat individuální studenty, student
nadiktuje slovo učiteli, který ho napíše
Metody učení -
Code.org -
Jednotka 1 - Lekce 1 - Učení
- úvod
- úvaha
- někdy po 4 letech studia má student pocit, že se nic
nenaučil
- učitel má pocit, že někdy by stačila 1 hodina se zásadními
informacemi (radami do života), kde by se student dozvěděl víc
než za celé studium
- téma - skok ze základky na střední školu
- vyjádří se student, který už byl na jiné střední škole
nebo který opakuje
- studenti mají problémy s učením ve škole - zapomínají,
nesoustředí se, jsou přetíženi informacemi, pomůže správná strategie
učitele, ale i přístup studenta
- okolnosti ovlivňující výuku ve škole (psát na Whiteboard) - časový rozvrh, jídlo, pohyb, okolní prostředí -
teplota, vzduch, světlo, hluk, učebna, nábytek, atmosféra (klima ve třídě,
ve škole, mezi učiteli), učitel, blízkost předmětu
(baví/nebaví)
- Strategie učitele pro vedení výuky
- průběh vyučovací hodiny: cíle hodiny, opakování minulé hodiny, nová látka, shrnutí a
opakování hodiny, průběžná zpětná vazba (feedback), konečná zpětná vazba s
opakováním, opakování po několika měsících (čtvrtletí)
- snaha o příjemnou atmosféru (zneužití studenty, kteří nemají o
výuku zájem), otevřenost studentů
- pravidla daná předem, důslednost při dodržování pravidel,
stabilita pravidel, trpělivost, jít příkladem, řešit problémy,
dotahovat do konce, dodržování termínů, včasné opravování písemek
- Strategie studenta pro domácí učení
- diskuze o učení (psát postřehy na Whiteboard)
- Jaké jsou vaše vlastní strategie a postřehy o tom, jak se
nejlépe učit?
- Jak jsou podobné nebo odlišné od těch, o kterých jste právě
slyšeli od ostatních studentů?
- pro domácí studium - metoda
PQRST
(Preview (přehled), Question (otázka), Read (čtení), Self-recitation
(opakování) a Test (zkouška))
- udělat zápis do Poznámkového bloku předmětu Praxe
(zkopírovat nebo odkaz?), ukázat na příkladu probrané látky - poč.
grafika?
Cvičení - doplnit do zápisu praxe.md:
- metoda učení [PQRST](https://79401.cz/metoda_pqrst/pqrst.htm)